08 Φεβρουαρίου 2007

Υπάρχουν λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης;



Η Μ Ε Ρ Ι Δ Α
Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2007, ώρα 18.30
Κτίριο ΕΔΟΘ, 4Ος όροφος (προξένου Κορομηλά 51)

Οργάνωση:
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Παράρτημα Κ. Μακεδονίας
- ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

9 σχόλια:

theo είπε...

Poly tha ithela na do pou tha parkaroun oloi autoi pou tha pane sthn hmerida. Parking sthn koromhla h konta se authn einai san kynhgi thysaurou.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Έχεις δίκιο Τεό. Μπορεί εκείνοι να μας προτείνουν τον τρόπο ώστε την άλλη φορά να έχουν να παρκάρουμε κάπου.

MICHALAKIS είπε...

Μπορεί οι περισσότεροι να κατέβουμε με τα δίτροχα. Οπότε θα πιάσουμε το πεζοδρόμιο της Κορομηλά, οι πεζοί θα αναγκαστούν να πηγαίνουν από το δρόμο και έτσι ως εκ θαύματος η Κορομηλά θα γίνει πεζόδρομος...

Σ'ευχαριστώ theo για το σκωπτικό σχόλιο.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ναι να πάρουμε ποδήλατα!!!

ioannisk είπε...

Διάβασα για εσένα στην σημερινή εφημερίδα: Αμφισβητούνται τα οφέλη της υποθαλάσσιας αρτηρίας :)

Για ποιους λόγους είσαι ενάντια στην υποθαλάσσια;

MICHALAKIS είπε...

Κατ' αρχήν γιατί δεν θέλω μια πόλη μάντρα. Την δική μου άποψη την αναφέρω λίγο γενικά εδώ:
http://michalakis.blogspot.com/2006/11/blog-post_09.html

Έχει αποδειχτεί ότι κάθε δρόμος έχει ένα όριο κορεσμού. Δλδ μετά από κάποια χρόνια θα υπάρχει υπερπλήρωση από αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να αναζητούμε ξανά νέους δρόμους για να διοχετεύσουμε τα αυτοκίνητα. Έτσι η πρότασή μου είναι να δημιουργηθούν οι υποδομές για μέσα σταθερής τροχιάς (κάτι που υπάρχει και στην Αθήνα). Με αυτό τον τρόπο θα μπορούμε να αποτρέψουμε τη χρήση αυτοκίνητου και θα μειώσουμε σε μεγάλο βαθμό τους χρόνους μεταφοράς.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις οι οποίες κρίνονται αναγκαίες για την "εύρυθμη" λειτουργία του έργου (μονοδρομήσεις κ.α.) θα μας οδηγούν αναγκαστικά στην δίοδο της υποθαλάσσιας.

Αισθητικά αλλά και για περιβαλλοντικούς λόγους είμαι εναντίον στην προτεινόμενη καταστροφή των πάρκων της Νέας παραλίας. Με αυτή την κίνηση αλλά και με την μετατροπή της νέας παραλιακής σε "εθνική οδό" εννέα λωρίδων -αν δεν κάνω λάθος- αποκόπτει τη θάλασσα από τη πόλη. και όπως θα γνωρίζεις η σχέση πόλης με θάλασσα στη Θεσσαλονίκη είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Δεν μπαίνω στις λεπτομέρειες της σύμβασης (υπερβολικό κόστος, αποκλειστική εκμετάλλευση από τον ανάδοχο, κ.α.). Σου δίνω μόνο ένα link το οποίο δίνει μια νότα:
http://oneiros.gr/blog/2007/02/11/privilegezone

ioannisk είπε...

Μακάρι να είxαμε όλοι οι κάτοικοι της Ελλάδας τη "σωστή" νοοτροπία και να χρησιμοποιούσαμε τα ποδαράκια μας, ποδήλατα, ΜΜΜ κλπ, αλλά δεδομένου ότι αυτό μάλλον δεν θα γίνει ποτέ μήπως ή υποθαλάσσια λύσει πολλά προβλήματα;

"Έχει αποδειχτεί ότι κάθε δρόμος έχει ένα όριο κορεσμού." Νομίζω ότι ισχύει το προηγούμενο, γιατί σε άλλες χώρες, περιοχές δεν έχουν κορεστεί οι οδικές αρτηρίες τους και ας έχουν χτιστεί πριν από 100 χρόνια;

"μέσα σταθερής τροχιάς (κάτι που υπάρχει και στην Αθήνα)"... ναι 15 στάσεις για μία πόλη 4.000.000 κατοίκων + 22 του τρένου που υπάρχει εδώ και 130 χρόνια.

Αν υπήρχε κόμμα που υποστήριζε πράγματι των περιορισμό της χρήσης ΙΧ θα το ψήφιζα με τα 1000 και θα το "προπαγάνδιζα".

Δεν έχω ζήσει στην θεσσαλονίκη άρα δεν ξέρω τα προβλήματα της όμως υποθέτω είναι αντίστοιχα της Αθήνας.

MICHALAKIS είπε...

H Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη πόλη σε αύξηση ταξινομήσεων αυτοκινήτων για το έτος 2005-2006 (17%).

Ο εσωτερικός περιφερειακός της Θεσσαλονίκης δεν είναι πια αρκετός για να απορροφήσει τον όγκο των αυτοκινήτων. Κατασκευάστηκε πριν περίπου από 20 χρόνια.

Αυτά τα δύο στοιχεία νομίζω ότι σου δίνουν μία απάντηση.

Προς θεού. Δεν θέτω ως πρότυπο την Αθήνα. Μόνο οι διάφοροι μίζεροι άρχοντες της πόλης θέλουν να μοιάσουν την Αθήνα. Και μέσα σ΄αυτή τη λογική να σου και η υποθαλάσσια. Το μεγάλο έργο που έλειπε.
Πρόσεξε. Μέσα σε ένα περίπου τετράμηνο ανακοινώθηκε το μετρό, η υποθαλάσσια και η εξωτερική περιφερειακή.
Εντούτοις πρέπει να ομολογήσω ότι η Αθήνα διατήρησε και αύξησε τα μέσα σταθερής τροχιάς.

ioannisk είπε...

Η γνώσεις μου για την υποθαλάσσια προέρχονται από τις εφημερίδες και αυτός είναι ο λόγος που σε ρωτάω, θέλω άποψη από κάποιον που τον ενδιαφέρει άμεσα και νοιάζεται για το θέμα, όπως και γενικά για τα περιβαλλοντολογικά.

Αυτό που θέλω είναι πολιτικούς που θα πάρουν μέτρα ώστε να μας υποχρεώσουν να χρησιμοποιούμε ΜΜΜ κλπ. Τότε όλες οι υποθαλάσσιες θα είναι άχρηστες. Δεδομένου όμως ότι η νοοτροπία μας είναι η γνωστή και δεν αλλάζει, ΙΧ και μόνο ΙΧ, τότε η υποθαλάσσια ίσως είναι μία κάποια λύση, έστω βραχυπρόθεσμη και στα χαρτιά. Αυτή είναι η άποψη μου σαν outsider που δεν γνωρίζει τις παραμέτρους: σχεδιασμός, καταστροφή πάρκων κλπ.

Νομίζω πως οι "μίζεροι άρχοντες της πόλης" θέλουν την Αθήνα σαν δικαιολογία για τις αποτυχίες τους. Οι "καημένοι" άρχοντες της Αθήνας δεν έχουν αντίστοιχη δικαιολογία :)))